2008.08.06. 10:19

1 hónapja

Megkaptam renustól a ... képeslapot (igen, el kellett gondolkodnom, h mi is az magyarul :D), köszönöm szépen! Majd jelezz már vissza, ha te is megkaptad az enyémet (Magyarországra már megérkeztek, Írországból még nem kaptam visszajelzést).

Már több, mint 1 hónapja szívom a Finnországi levegőt, kissé megbarnultam (kész csoda, h most nem piros lettem), persze nem négerre kell gondolni, de ez eltér a szokásos hófehértől. :D

Lappföld

Mesés, csodálatos, rengeteg tó, kedves, de zárkózott emberek (persze pár sör és vodka után ez nem így van :D).

1. nap (Vasárnap)

Vasárnap hajnalban indultunk, ami azért volt rossz, mert a gyerekek nem tudták kipihenni magukat (Martti persze behozta a kocsiban), de Kostinak nem tett jót, ugyanis viszont láttuk a reggelijét, az ebédjét, az ivóleveket, amiket megivott, etc. Amikor megálltunk ebédelni az vicces volt. Vagyis nem is tudom... Még előtte én is azon gondolkodtam, h na most ide egy zacskót nekem is, a kajáldában végig azon gondolkoztam, h na most akkor hány méterre van a mosdó innen?, de amikopr kihozták a hatalmas pizzát. Majdnem elsírtam magam, h neeeee. De semmi gond, megbirkóztam a feladattal és hányinger ide-vagy oda, megettem... Büszke voltam magamra (mivel én már a hányés említésénél hányingertől szenvedek)...

Onnan lehetett tudni, hogy Lappföldön járunk, hogy a fű egy kicsit elkopott az út széléről, a fák is egy kicsit ritkábbak voltak, ja és egy sárga figyelmeztetőtábla jelezte, h bizony itt bármikor battyoghat az úton egy rénszarvas. Hát nem is kellett sokáig várni, szinte minden 50 km-nél láthattunk 2-3 szarvast.

Késő délután érkeztünk meg Kuusamoba, egyből mentünk bevásárolni, ugyanis semmit nem vittünk magunkkal (kiváve bőröndöket). Bevásárlás után kiderült, h még köbö 60 km a nyaraló. Na jó, az már mindegy... Először mentünk egy nagyobb úton, majd egy kisebb aszfaltos út következett, majd egy nagyobb kavicsos út, aztán egy kisebb kavicsos út, egy mégkisebb földút, majd egy annál is kisebb földút vezetett a nyaralóhoz.

A nyaraló: WC kint, fürdőszoba nincs, de természetesen szauna van. Egy nagyobb tó mellett van (ne kérdezd a nevét, elfelejtettem), összvissz egy helyiségből áll, de van konyha, étkező, ágy.

2 órás szundit csaptunk megérkezésünk alkalmából, majd mikor Samppa helyrehozta a kis csónakot (benzint elfelejtettünk venni, ezért Niina evezett), elindultunk kivetni a hálókat. Hideg volt, sok volt a szúnyog, így már nem vállalkoztam arra, hogy hálóbeszedésre is elmegyek, inkább maradtam a meleg házikóban. Este későn füstölt kishalat ettünk (annyira nem ízlett, de még erről van sztori), majd elmentem szaunázni, végül szundi.

2. nap (Hétfő)

Reggel kelés, reggeli, majd készülődtünk a medveparkba. Sok-sok maci

(történet: egy csávó talált egy medvebocsot az erdőben, az anyja elpusztult, így magához vette, felnevelte, de mostmár több állata van hasonló történetekkel), róka,

 

vadmacskák,

szarvasok.

 

Ezután elmentünk ebédelni (Hesburger), majd elmentünk Rukába nyáribobozni. Na Rukában tuti lesz egy házam, naggyon szép hely, de sajnos télen tele van turistával (sípálya).

Bobozás után irány az Oulanka Nemzeti Park (most nem vagyok biztos, hogy jól írtam a nevét, lusta vagyok lecsekkolni), egy enyhe 1 km-es túra (nem is nagy túrázáshoz voltunk öltözve), de a lényeget láttuk: a vízesést.

Ezután irány haza, megint hálókivetés és rengeteg vendace (a magyar nevét nem tudom ennek a kishalnak).

Már-már féltem, hogy megint ezt fogunk enni vacsira, de hála istennek nem. Niina kint sütött valami husit, jó volt. Kaja után meg csináltam pár képet a tóról, ami a nyaraló mellett van.

3. nap (Kedd)

Kicsit visszasírtam az otthoni (Tampere) fürdőszobát és WC-t, na meg a saját szobát. Ezen a napon nem mentünk sehová, a nyaralónál maradtunk. Samppa, Kosti és én elmentünk bogyót gyűjteni (a piros az éretlen, a sárga a jó - ilyet se pipáltam még, de tényleg így van). Megérkezett a szomszédos (kb. 3km-re van) nyaralóba az apa nagybátyja meg az egyik haverja. Innentől mindennapos vendégek voltak (persze csak azért jöttek, hogy együtt kishalakra vadásszanak...), az esték hasonlóak voltak, én itthon a nyaralóban, a férfiak háló ki, majd 1-2 óra múlva háló be, kishalak kiszedése a hálóból. Én meg próbáltam nagyívben elkerülni a halszagú környéket...

(Hát nem csodálatos hely??? Niina mondta, hogy akár ihatnánk is a tóból, olyan tiszta, igaz most tele van a fák virágjával...)

Késő este biciklitúrára indultam, mivel már zavart, hogy mindig nasizunk, meg finom vacsi volt, én meg nem mozgok semmit... lejtőn fel, lejtőn le... Jó volt, of course, hogy találkoztam rénszarvassal. Eltekertem egy másik tóhoz, elfáradtam...

4. nap (Szerda)

A mai nap egy másik nyaralóban telt. Ugyanis nemtudom kinek a nagyapjának  a nyaralója nem messze volt a miénktől, és hát volt egy kis dolog vele. Ki kellett vágni néhány kisfát, mert jövőre nagyok lesznek és nem lehet tőlük látni a tavat (mint megtudtam Niinától). Persze míg a férfiak dolgoztak (vágták a fákat), addig mi Niina-val a kishalakból csináltunk konzervet (tégy tele egy konzervet kishallal, rakj hozzá egy kis kaprot, 6 szem fehérborsot, és öntsd nyakon hetchup-olaj kombóval... ezt miután egy speckó géppel zárt konzervvé alakítottad, főzd meg - pontosan nem tudom meddig főtt, de elég uncsi volt várni rá, így több órára saccolok). Unalmamat zenehallgatással és fotózgatással próbáltam csillapítani...

Útban hazafelé megint találkoztunk két szarvacskával, Ninna le is fényképezte őket (nem azt teszem fel, amelyik épp pisil...)

Az este számomra nasizással és sudokuval telt, míg a fiúk horgásztak (szinte minden nap 3szor), Niina pedig kint palacsintát csinált (amire Kosti csak annyit mondott: "a Brigié finomabb volt").

Martti első hala, nagyon büszke volt magára.

Ez pedig Kosti képzeletbeli hala. :D

Palacsintaevés után megint elmentem biciklizni, ezúttal a fiúkkal. Most nem mentünk olyan messzire. Éjszaka szauna, yatzy, cider, majd alvás...

5. nap (Csütörtök)

Igazából fogalmam sincs, hogy mit csináltunk ezen a napon. Délelőtt talán bementünk Kuusamoba venni pár dolgot meg feladni a képeslapjaimat, délután meg otthon voltunk, a fiúkkal dzsumbujbicikliztem (térdig érő fűben, enyhén saras úton), este meg megint füstölt kishalat ettünk, de ez alkalommal nagyon fincsi volt (lehet azért, mert most tovább füstölődött), majd a szokásos Martti vs. Kosti csata.

6. nap (Péntek)

Juppíííí, megyünk tovább, délelőtt kitakarítottuk a nyaralót, bepakoltunk a buszba és már indultunk is. Felmentünk északra...

Itt a bizonyíték, hogy átléptem az Artic Circle-t (vagyis itt még nem, de naaaa...).

Az éjszakát Pyha-ban töltöttük, egy nagyon szuper apartmanba. Volt saját szobám meg fürdőszoba meg angol WC (soha nem értékeltem még ennyire ezeket, na jó, talán Óhuta után anno... :D). Tulajdonképpen nekem tökéletes lakás lenne, nem csináltam képet róla, de modern volt, meg full felszerelt...

A középső, amelyikben két egyszemélyes ágy van, az volt az enyém. Természetesen volt benne szauna is. :D

A vacsit a hotel éttermében fogyasztottuk el. Rénszarvast ettem krumplipürével meg valamilyen bogyószósszal. Nagyon fincsi volt, a deszert pedig házi készítésű áfonyás pite... Meg kell tudnom a receptjét, ugyanis már másodjára ettem, de mind a kétszer nagyon isteni volt... nyammmmm... most is éhes lettem rá. (L)

7. nap (Szombat)

Reggeli, majd pakolás. Felmentünk a közeli hegyre.

Kosti mindig hülye fejet vágott, amikor fényképezték (most is megfigyelhető a kedvenc Mr. Bean feje :D)

Odafent k*rva hideg volt, fújt a szél, éppen egy pohár forró valamiért akartam könyörögni, amikor a fenti kávézó felé vettük az irányt. Ilyen jól még forró csoki nm esett... Amúgy fent szép volt a kilátás, bár csak futólagosan pillantottam szét.

Lefelé Martti akart velem jönni, szerencsére az ilyen helyeken fél rossz lenni. :D

Délután megérkeztünk Joulupukki lakhelyére.

Tök kiábrándító volt, hogy csak pár attrakció volt (jégszobrok, jégbar, színpad, elf school, santa, dream world, ajándékbolt, oszt ennyi...), legalábbis szerintem kevés volt. Szerencsésen érkeztünk, mert ahogy bementünk, kezdődött az elf school. Az instruktorok nagyon aranyosak voltak, tényleg, hogyha még kicsi lettem volna, akkor be is zabáltam volna, amit mondanak. :D

Ez volt a "paparazzi" pillanat. :D

Miután részt vettél az órán, megvehetted a saját elf diplomád, de miután megláttad, hogy 10 euro, úgy gondoltad, hogy talán e diploma nélkül is élheted életed... (De azért az én szememben én hivatásos manó lettem. Diploma ide-oda...)

Na és a fő attrakció, a Mikulás. Magyarul annyit tudott mondani, hogy "Jó napot kívánok!" meg, hogy "Szeretlek!". Mivel szépen mosolyogtam és nem voltam rossz, kaptam egy dedikált képeslapot tőle (ami amúgy 1 euroba került volna, ha a santapostán vásárolsz, és nincs dedikálva, így ingyen volt - nem vagyok anyagias), valamint lefényképeztek minket Vele. Vicces volt, mert azt mondta a fiúknak, hogy na ti álljatok ide, én meg üljek az ölébe. Csak csóváltam a fejem, de hát amit a Mikulás mond, azt meg kell tenni, különben virgács lesz idén a csizmámban (ami mostmár jó koszos, hála a bogyógyűjtésnek)...

Ezt a fotót potom 10 euroért vettük meg, de hát egyszer készül ilyen kép a Valódi Mikulással...

Santa Park után irány Kemin át Oulu felé. Keminél megálltunk kávéra és sütire, nem akárhol... a Sampo nevezetű Icebreakernél. Vagyis abban volt az étterem.

Az a kék busz a miénk.

Az éjszakát Kempelén töltöttük egy motelban (meg sem említem, hogy visszasírtuk a pyhai apartmant). Vacsora egy pizzáriában (Istenem, eddig csak jó pizzát ettem itt Finnországban...), majd este TV és alvás.

8. nap (Vasárnap)

Gyors reggeli, pakolás, addig a gyerekek a motel előtti tankkal játszottak.

Imádkoztam, hogy hazaérjünk a Magyar Nagydíj kezdésére (elvileg csak magyar vagyok meg F1-fan), de ez sajnos nem jött üssze, mivel megálltunk egyszer kávéra és sütire, egyszer cigarettára és egyszer ebédelni... (Sírva számoltam az órákat, hogy igen, ha nem állunk meg, akkor kényelmesen hazaértünk volna a kezdésre. De hát Samppa mégsem az én kis apukám, aki akár 5 órát végig tud vezetni megállás nélkül - memo. 2 nap alvás nélkül, hegymászással.)

A futam helyett egy egyórás összefoglalót néztem meg, ahol negyed órán át Heikkit istenítették a megörökölt első helyével...

Összeségében nagyon jó kis nyaralás volt, nem kellett semmit sem fizetnem, sőt még megkaptam a heti 65 euromat is...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brigittae.blog.hu/api/trackback/id/tr86603103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Calendar

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Comments

  • KormyZ: Hát ez a fősuli dolog nem tartott sokáig. No nem... (2009.12.15. 22:05)
  • zo!i: na jó, ha ezen múlik, akkor megbántottál :D (2009.12.02. 21:49)
  • bree: @zo!i: de nem sértésnek szántam -.- ha mégis meg... (2009.12.02. 21:30)
  • Utolsó 20

Creative Commons Licenc

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása